woensdag 10 augustus 2011

Oranjeroute


We zijn weer terug van een heerlijke vakantie in Duitsland, met ondanks een niet zo geweldige zomer behoorlijk goed weer. Het centrale deel van onze vakantie is de Oranjeroute, die loopt van Nassau naar Bad Arolsen.

In Duitsland staat deze bewegwijzerde fietsroute van 401 km bekend als die Oranien Fahrrad Route.
Maar de fietstocht van in totaal 1058 km in 15 dagen omvatte veel meer. Beginnend in Roermond en eindigend in Doetingem voerde onze fietstocht ons langs o.a. de Rur, de rand van de Eifel, de Rijn, de Lahn, de Dill, de Sieg, de Eder, de Diemel, het Teutoburger woud, de Lippe en tenslotte door Münsterland.
De komende tijd zal ik de stukken uit mijn vakantiedagboek, die lezenswaardig zijn om op de blog te plaatsen, op thema op internet zetten.

Ik hoop, dat jullie er zo veel leesplezier aan zullen beleven als wij aan fiets- en schrijfplezier.
Waarbij ik een speciaal woord van waardering uit wil spreken voor mijn reisgenote. Vergeleken met mij begon mijn echtgenote behoorlijk ongetraind aan deze tocht. Een paar keer 88 km fietsen, dat was het wel zo'n beetje. Maar gaandeweg de toertocht kwam Ada steeds beter in vorm. Aan het eind van de vakantie moest ik af en toe flink mijn best doen, om haar bij te houden!

Geen opmerkingen: