woensdag 13 augustus 2014

Kevin

Vanavond stond ik ingeroosterd om de G-schaatsers skeelerles te geven. Ik had me voorbereid op technische oefeningen voor de beginners, er van uitgaande, dat ik voort kon borduren op de vorige twee skeelerlessen.

Bij aankomst kon ik mijn hele programma omgooien. Van coördinator Gerard van Tol kreeg ik te horen, dat Kevin de enige aanwezige van de snelle groep was.

Zodoende kon ik voor Kevin, met afstand de snelste van de groep, een op maat gemaakte training bij elkaar improviseren met Steigerungen, starts, de zijwaartse afzet, diep zitten met korte slagen tegen de wind in en wat meer met een rechtere rug rijdend met zo lang mogelijke slagen met meewind en een paar slaloms.

Kevin is de laatste jaren technisch veel beter gaan rijden en het is wel minder gezellig om individueel training te krijgen, zeker als ik die geef, maar je kunt wel veel beter aanwijzingen geven.

Maar de beste bondscoach, die we nooit gehad hebben, wist het al: "Elk nadeel heb zijn voordeel!"

Geen opmerkingen: