donderdag 16 april 2015

De tuinman

Mijn vrouw heeft groene vingers, ik ben meer voor het grove of simpele werk. Daar het gisteren behoorlijk zonnig en warm was. Er moest dus water gegeven worden in de kas op de volkstuin.

Dit moet je of 's ochtends vroeg doen, of 's avonds. Daar ik donderdagmorgen vrij ben en ik moest trainen voor de marathon, bood ik aan om vanmorgen de planten water te gaan geven.

Ik liep dus de 5 kilometer naar de volkstuin, waar ik het water uit de regentonnen haalde met de gieter. Het "werk" op de tuin koste deze tuinman een kwartier tijd.

Via het Valkenburgse meer liep ik weer naar huis, een loop van 7 kilometer, zodat de totaalstand op 12 kilometer kwam. Hierbij had ik totaal geen last van de skeelertraining van gisterenavond. Toch goed om te weten, want normaal gesproken ga ik pas skeeleren NA de marathon.

Geen opmerkingen: