maandag 6 april 2015

Surrey


In de aanloop naar de marathon volg je veelal een strak schema. Ik ben daar nu al van af geweken. Bewust trouwens, want ik ben het afgelopen Paasweekeinde maar Engeland gegaan. Samen met mijn vrouw waren we met de trein naar Surrey afgereisd, waar we Siebe en Ana bezocht hebben. Daar hebben we veel gewandeld in en om the North Downs.

Niet bepaald een vlak te noemen gebied. Maar wel heel mooi!

Nu is mijn ervaring, dat je van veel wandelen in heuvelachtig gebied je kuiten aardig kan gaan voelen. Het is dan niet slim om je kuiten extra te belasten met hardlopen met het risico op een kuitblessure in de aanloop naar de trainingspiek met 2 halve marathons en 2 30 kilometers in een tijdspanne van iets meer dan 3 weken tijd. Dan kun je beter wat gas terug nemen.
Met 3 dagen flink wandelen ben ik toch wel aan mijn trainingsarbeid gekomen, waarbij een rugzak met water en proviand voor een lichte vorm van krachttraining zorgde. Morgenochtend hervat ik de marathontraining na een "rustperiode" van een kleine week.

Na de loodzware Braassemloop van vorige week ben ik in ieder geval wel weer volledig hersteld. En gretig!

Geen opmerkingen: