zondag 31 juli 2016

De beste Tourmanager


De Tour de France ligt alweer een week achter ons en daarmee ook de Tourspelletjes. Zelf deed ik mee aan "De beste Tourmanager" met het team "De Elfsteden toch gereden".

Ieder jaar toon ik vooraf openlijk mijn team, dus het moment van evaluatie moet je dan ook openlijk doen. Welnu, met 1787 punten ben ik op de 285e plaats geëindigd van de 3862 deelnemers. Niet onverdienstelijk.
Desondanks lag ik een straatlengte achter op de winnaar Poelstrike, die maar liefst 2166 punten wist te verzamelen.
Met de nummers 1 tot en met 4 in het klassement was de basis van mijn team ijzersterk. Met Christopher Froome, Peter Sagan, Adam Yates en Romain Bardet pakte ik het maximale aantal punten. Julian Alaphilippe deed het op de 14e plaats naar behoren.
Van de sprinters viel de Noor Edvald Boasson Hagen tegen en maakte Dylan Groenewegen een heel aardig debuut. Daniel Teklehaimanot en Sam Bennett scoorden het aantal punten, dat je bij hun aankoopprijs mocht verwachten. Er zat geen uitschieter bij. En dat heb je nodig om om echt mee te doen om de topklasseringen.

Volgend jaar is er weer sprake van "nieuwe ronde, nieuwe kansen". Het zal nog aardig wat moeite gaan kosten de 285e plaats te overtreffen.

Geen opmerkingen: