zaterdag 13 april 2024

De pittige tantes

Als je van iemand zegt "Dat is een pittige tante!", dan heeft dat niet altijd een positieve bijklank.

Vanmorgen fietste ik na boodschappen gedaan te hebben bij "De Helianth" naar Leiderdorp, waar ik een concert bijwoonde van "De Pittige Tantes".

Het koor van 12 vrouwen zong toonvast en enthousiast een uur lang bekende en ietwat in de vergetelheid geraakte popmuziek uit de laatste 60 jaar.


Sommige nummers waren ingetogen, sommige bruisten van energie.


De afsluiting van het concert was van de "Mama's & Papa's".

Een concertbezoeker zei, dat de zangeressen met zichtbaar plezier de liederen ten gehore brachten en dat dat goed is voor de gezondheid. Hij verwoordde precies, wat er in een column stond, die ik van een vriend doorgestuurd had gekregen en als koorzanger ruim een halve eeuw al wist.

Ik had genoten van "De Pittige Tantes". Geheel in stijl kreeg ik op weg naar huis te maken met een pittige tegenwind.

Bijkomend voordeel was wel, dat het bepaald niet koud was. Het was gewoon lekker lenteweer.

Geen opmerkingen: