woensdag 2 september 2009

Sjoelbak

Het begon licht te regenen, toen wij met de schaatsplanken van de kantine van Swift naar de Bult liepen. Na 2 rondjes inlopen begonnen we met een drietal piramides op de schaatsplank van 1, anderhalf en 2 minuten en weer terug. Omgerekend 21 minuten intensief trainen op techniek. Maar de schaatsplank is mijn favoriete trainingsonderdeel, dus mij hoorde je niet klagen. Doordat het af en toe lichtjes spetterde, werd de plank vochtig en daardoor soms wat stroef. Daarop mochten we 5 keer de heuvel op sprinten, terwijl we in de elastieken door een trainingsmaat werden tegengehouden. Kortom, het was weer een intensiefe training. Met schaatspassen heuvelop en 2 rondjes uitlopen op de Bult werd de behoorlijk intensieve training gecompleteerd. Na gedoucht te hebben, vroeg Loek Noest, die met Henk Distelveld en Hans den Outer aan een tafeltje aan het bier zat, een voorbeeld wat de droogtrainingsgroep even later zou volgen, aan mij: "En, heb je gewonnen?" "Gewonnen?" vroeg ik verbaasd. "Ja, met sjoelen." "Met sjoelen?" was mijn wedervraag: "We hebben helemaal niet gesjoeld." "Nou, ik zag je anders wel lopen met een sjoelbak!"

Geen opmerkingen: