zaterdag 22 oktober 2011

Het luie zweet

Ik geef het grif toe: de hoeveelheid trainingsarbeid, die ik NA de marathon van Amsterdam verricht heb, was minimaal. Ik heb deze week op maandag en vrijdag een uurtje schaatsles gegeven en op dinsdag een kleine anderhalf uur met aangepaste snelheid getraind. Daarnaast heb ik, doordat ik twee dagen in het hoge noorden gebivakeerd heb ook nog eens minder gefietst dan anders.
Het was daarom vanmiddag tijd om het luie zweet eruit te gaan lopen.

Nadat ik vanochtend in de bibliotheek van Katwijk aan den Rijn gewerkt had, was het heerlijk om een kilometer of 9 te gaan lopen. Ik liep door het Morskwartier naar Leiden Zuid-West om aansluitend via een rondje door het Ter Waddingerbos en de rand van de Stevenshofpolder naar huis te lopen.
Het was zonnig en vrij fris weer, en al stond er een schrale wind, het was heerlijk om een blokje om te lopen. Na deze "rustweek" gaan we volgende week weer een normale hoeveelheid trainingsarbeid verrichten.

Geen opmerkingen: