donderdag 23 februari 2012

Ik was er helaas niet bij

Op de site van de Leidse IJshal staan de foto's van de schaatsles voor kinderen van afgelopen dinsdag. Vanwege het carnaval was aan kinderen en trainers gevraagd om verkleed te komen, met dit kleurige trainerscorps als bemoedigend resultaat.

Nu zijn er ongetwijfeld lezers, die speuren naar deze blogschrijver. Niet eens zo'n gekke gedachte.

Maar helaas, ik was er niet bij. Voor mijn werk moest, of eigenlijk mocht ik op cursus in Haarlem. Ook leuk. En bij de natuurijsperiode had ik natuurlijk niets te klagen over de bereidheid van mijn collega's om in te vallen.
Maar indien ik er wel bij zou zijn geweest, dan zou het waarschijnlijk in deze outfit zijn geweest.

Wie echter denkt, dat ik me moet verkleden om van mijn schaatslessen één groot feest te maken, die vergist zich. Daar heb ik een soort talent voor. De lessen verlopen ietwat chaotisch, dat geef ik grif toe, maar temidden van de puinhoop, die ik om me heen creëer, leren de kinderen behoorlijk veel basisvaardigheden, die nodig zijn bij het schaatsen. En ik geef ze het aller-, allerbelangrijkste mee: plezier in schaatsen!

Geen opmerkingen: