woensdag 1 februari 2012

Druk

Om even over 8 betrad ik gisterenavond de overvolle entreehal van de Leidse IJshal. Ik liep meteen door naar de winkel van Ooms Sport, waar ik mijn gerepareerde klapschaatsen ophaalde. Ik wandelde langs de rij wachtenden, die schaatsen wilden huren. Het duurde 10 seconden, voor ik mijn schaatsen te pakken had, terwijl je bij het huren de maat op moet geven en een legitimatie als borg af moet geven. Dat duurt dus een stuk langer.

Het spreekt voor zich, dat het druk was op de spiegelgladde ijsvloer, ondanks dat veel vaste bezoekers nu bij de Weissensee bivakkeerden. Zelf was ik op een andere manier met druk bezig. Door de nieuwe ronding ben je in het begin weer aan het zoeken naar het juiste drukpunt, waar je je gewicht op laat rusten tijdens de afzet. En dat luistert heel nauw. Ik reed een uur mee in het peloton. Toen had ik het goede gevoel weer helemaal te pakken en ging ik op jacht om het hard rijdende peloton te dubbelen. Dat duurde 20 rondjes. Bij het uitrijden raakte ik met Ruud Vermeulen aan de praat. Hij vertelde me, dat de ijsbaan van Warmond waarschijnlijk donderdag open ging, hetgeen vanochtend op de site van de Warmondse IJsclub is bevestigd. IJsclub WIJC De ijsdikte is zojuist gemeten, live op radio @omroepwest, 3,5cm. IJs en weder dienende opent de ijsbaan @IJsclubWIJC morgen #natuurijs. Na afloop ging ik nog even naar de winkel van Ooms Sport. Nu om geld op te halen voor de verkoop van "Molen- en Merentocht". Met het geld van dit boek vol Toertochttips, over wat je wel en wat je beslist niet moet doen bij het rijden van toertochten op natuurijs, begaf ik me naar de kantine van de IJshal. Ook daar was het druk!

Geen opmerkingen: