dinsdag 14 februari 2012

Geslepen

Vrijwel iedere dinsdagavond ben ik in de Leidse IJshal te vinden. Vandaag sloeg ik een keertje over om mijn linkervoet en scheenbeen wat rust te gunnen. Hoewel rust?
Nu de prachtige natuurijsperiode achter de rug is, moesten er 5 paar schaatsen geslepen worden.
De tijd, die ik anders aan het schaatsen ben, besteedde ik vanavond aan het weer scherp krijgen van de ijzers. Want het verschil in scherpte na het schaatsen in de IJshal en op buitenijs is enorm groot.
Vorige week sleep ik ook iedere avond mijn eigen schaatsen en die van mijn huisgenoten, die waren wezen schaatsen. Na een dag krijg je dat nog redelijk snel gedaan. Maar dat wordt anders, als er 3 dagen op geschaatst hebt.

Op vrijdagmiddag sleep ik mijn schaatsen messcherp voor de Elfstedentocht en daar ik om kwart over 6 van huis vertrok, kwamen de andere schaatsen niet aan bod. Zaterdag en zondag ook niet. En dus waren ze nu redelijk bot, en kon ik weer eens laten zien, hoe geslepen ik ben.

Geen opmerkingen: