woensdag 15 februari 2012

Pieken


Iedere sportman hoopt op het juiste moment te pieken. Je werkt dan toe naar een topvorm en hoopt, dat alle trainingen hun vruchten af zullen werpen op het door jouw gekozen moment.
Daar ik de Elfstedentocht heb uitgereden, kan ik zeggen, dat ik behoorlijk goed gepiekt heb.
Waar ik echter nog beter gepiekt heb, is als blogger.
Men weet www.bertbreed.blogspot.com steeds beter te vinden tijdens natuurijsperiodes.
Door de cursus marketing weet ik, dat het heel belangrijk is om ingangen te vinden bij de commuicatiekanalen, die je doelgroep gebruikt.
Bij natuurijs zijn dat http://www.ekkel.com/natuurijs/Kaart.html, http://www.schaats-en-skate.nl/ijsmeld.htm en http://www.schaatsforum.nl/index.php.
Ik geef vooral op de laatste site aan, waar ik geschaatst heb, wat de kwaliteit van het ijs is e.d. en verwijs met een link naar mijn blog, waar alle details, die er toe doen, te vinden zijn.

Dit leidde tot een enorme piek in de eerste helft van februari: de teller staat al op ruim 31.500 bezoekers, waar ik eerder nog nooit boven de 8000 bezoekers in een hele maand was gekomen.

Je kunt uit dit staatje precies de natuurijsperiode eruit halen, met een piek van ruim 3800 bezoekers op 8 februari. Dat was, niet geheel toevallig, de dag, dat de Elfstedenkoorts de hoogste piek bereikte.
Maar het leuke van sociale media in natuurlijk niet alleen het pieken bij het aantal bezoekers, maar vooral het sociale aspect. Bij het schaatsen op natuurijs wordt ik wel eens aangesproken door wildvreemden met de vraag: "Ben jij Bert Breed?"
Maar het allermooiste is toch een antwoord als hieronder op schaatsforum: "Bert Breed: wat een leuk geschreven teksten! Ik heb het met plezier gelezen, en een paar van de punten zal ik zeker meenemen, niet eens alleen bij het schaatsen, maar ook bij het fietsen. Bedankt!"

Geen opmerkingen: