zondag 23 juni 2013

Voorpret

Een van de leukste dingen in het leven is de voorpret. Vooral als je iets bedenkt, waarin je je gevoel voor humor kwijt kunt. Morgen mag ik de droogtraining gaan verzorgen voor de droogtrainingsgroep van de IJVL.
Natuurlijk neem ik dit serieus. Bij het geven van trainingen heb de naam, dat ik een beul ben.

Je traint om beter te worden. Dat kan met schaatsen, doordat je technisch beter wordt. Technische oefeningen zijn dus onontbeerlijk. Maar dat geldt ook voor de lichamelijke fitheid. Ook hiermee kun je beter worden. En helaas, je kunt je spieren niet trainen, zonder af en toe pijntjes te voelen. Een mens groeit door pijn!
Deze kant van het trainerschap neem ik dus serieus mee in het trainingsschema.

Maar de clown in mij laat ik niet thuis. Bij het schema, dat ik voor morgen in elkaar heb gezet, heb ik een paar geintjes ingebouwd. Deze houd ik nu nog voor mezelf, maar ik kan u garanderen, dat ik nu al af en toe binnenpretjes heb!
Wat is voorpret toch een prachtig deel van het mensenleven.

Geen opmerkingen: