dinsdag 11 juli 2017

Opruimen

Vandaag had ik gepland als een opruimdag. Niet alleen het plastic, het oude papier, de glazen potten en flessen ging naar de recycling, maar ik ruimde ook zaken op waaraan ik veel plezier heb beleefd.

Allereerst betrof dat de kluunschaatsen, die ik in 2004 gekocht had met het oog op de Alternatieve Elfstedentocht op de Weissensee. De Rossignol langlaufschoenen waren op. Deze bracht ik naar de kringloop, net als mijn oude skeelers. Het kan zijn, dat er niets meer mee gebeurt, maar wellicht kunnen ze dan wat grondstoffen hergebruiken.

Waar ik wel zeker van ben zijn de schaatsijzers met de Rossignol-binding. Deze bracht ik naar Wil Verbeij, die ervoor zorgt, dat ze bij Wilbert de Boer komen.

Op de Vogelplas zag ik hem op Rossignols rondrijden, dus dat is een prima bestemming. Wilbert heeft een paar reserveschaatsen. Ik wens hem toe, dat hij er net zo veel kilometers op mag schaatsen als ik erop gedaan heb!

Geen opmerkingen: