vrijdag 7 juli 2017

Schakenbosch

Gisterenmorgen was het heerlijk weer. De zon werd gefilterd door een sluierbewolking. Daar de voorspellingen voor de komende tijd wisselvallig waren, was het een goed moment om voor de derde dag op rij te gaan skeeleren. Dat kan immers alleen met droog asfalt.
Via de rand van de Stevenshof en de Velostrada reed ik naar de Horstlaan. Vandaar nam ik het fietspad langs de Veurseweg tot de hoofdingang van Schakenbosch.

De naam is gebaseerd op de sage van Schadeken, een argeloze prinses of een jonkvrouw, die ontvoerd was in het Schakenbos. Daar deze schone skeeleraar dit risico niet wilde nemen, maakte ik me hier uit de voeten om via de Kniplaan en de Horstlaan weer op huis aan te rijden. Met een tocht van ruim 20 kilometer had ik weer een heerlijke toertocht achter de rug.

Geen opmerkingen: