woensdag 13 augustus 2008

Toertochttips


Tijdens de week op de Weissensee gaf ik aan mijn mede-schaatsers regelmatig tips, waar je op moet letten bij een (lange) toertocht. Toen bleek, dat ik na de Alternatieve Elfstedentocht last had van een geirriteerde endeldarm als gevolg van het bovenmatig toiletbezoek, waren de grappen en grollen niet van de lucht: “Je hebt de vaseline op de verkeerde plek gesmeerd, Bert” , met als absolute hoogtepunt de vinding van Andrea, de vaselinewasstraat: je schaatst erin en komt er van top tot teen onder de vaseline weer uit.
De ondertoon was echter ook serieus. Waarom schrijf je geen rubriek over schaatsen op natuurijs? Welnu, vanaf dit weblog ga ik mijn kennis, die in ruim dertig jaar toerschaatsen ijs en weder dienende heb opgedaan, in de vorm van de rubriek Toertochttips, proberen op een leuke manier aan jullie over te dragen.
De Toertochttips zijn te vinden onder de volgende, groene onderwerpen aan te klikken:
Vaseline
Tegenwind
Meewind
Pelotonschaatsen
Drinken
Eten
Kleding
Schaatsen
Veiligheid
Souplesse
Mentale training

Geen opmerkingen: