donderdag 4 november 2010

"Ging dat per ongeluk, of wilde je aandacht?"


Met lente-achtige temperaturen en een stormachtige wind in de rug fietste ik naar de Leidse IJshal, waar ik voor € 75,- een van de beste investeringen van dit jaar deed: een twintig rittenkaart. Om even over 9 stapte ik het gladde ijs op. Het schaatsen ging weer prima.
De krasse knarrengroep was weer wat groter nu een drietal fietsers een winterstop hadden ingelast. We reden met een man of 12 de traditionele piramide.
Van Arthur van Winsen kreeg ik nog een nuttige aanwijzing: ik moest eerder beginnen om druk op te bouwen met mijn rechterbeen in de bocht. Dat klopte: ik concentreerde me dan te veel op mijn linkerbeen. Schaatsen is en blijft een denksport: je moet je blijven concentreren.
Eén van mijn trainingsmaten deed dat even niet bij de start van een blok van 15 ronden en gleed heel langzaam onderuit bij de boarding, waarop een ander fijntjes opmerkte: "Ging dat per ongeluk, of wilde je aandacht?"
Lachend begonnen we aan dat blok, waarbij mijn linkerschaats ineens niet meer goed open klapte. Na de laatste 10 en 5 bleek bij nadere inspectie een veertje gebroken. Als het goed is, is dit dinsdagavond weer gerepareerd.

Geen opmerkingen: