zondag 14 september 2014

Alles heeft zijn tijd

Een van de meest bekende teksten uit het Oude Testament is "Alles heeft zijn tijd" uit Prediker. Deze tekst is ook doorgedrongen tot de popmuziek, onder andere met dit nummer van "The Byrds".

Neil Young borduurde zeer creatief op dit thema voort.

Zelf kwam ik vandaag ook in aanraking met het gegeven, dat alles zijn tijd heeft. Ik had eigenlijk een rondje willen skeeleren, maar het kwam beter uit, dat ik Ada ging helpen op de volkstuin. Derhalve fietste ik met mijn vrouw mee, waar ik de planten water gaf in de kas, maar de grootste klus, die mijn echtgenote voor mij had bedacht, was het grond uit de PVC-buizen halen. Ja, en als er iemand is, die de schoonheid van buizen weet te waarderen....

Het was niet het meest verheven werk, dat mij werd toebedeeld, maar ja, in tegenstelling tot mijn echtgenote heb ik dan ook geen groene vingers. Na het schoonmaken van de buizen waren het trouwens bruine.

Desondanks deed ik het graag, want in hetzelfde Prediker is te lezen: "Geniet van het leven met de vrouw die je bemint."

Wat dat aangaat ben ik zeer Bijbelvast.

Geen opmerkingen: