vrijdag 19 september 2014

Slangen

De afgelopen weken waren de slangen in het nieuws. Allereerst was er de ontsnapte cobra in Made.

Gisteren struikelde een boswachter in de buurt van Nijmegen bijna over een boa constrictor, een slang, die oude rocker Alice Cooper nog wel eens placht te gebruiken bij zijn spectaculaire optredens.


Nu ken ik verder geen andere popartiesten, die met een slang optreden. Maar de slangen komen wel terug in popnummers.



Daarnaast waren er ook diverse popgroepen, die zich met slangennamen tooiden.


En ja, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. Na al deze slangenbezweerders nam ik ook een slang ter hand.

Dat deed ik in de Leidse IJshal, waar ik vanmiddag vanaf mijn werk rechtstreeks naar toe fietste. Daar nam ik ook een slang in de hand. Wat heet, het waren er wel 3. Brandslangen wel te verstaan. Doordat ik er als bedrijfshulpverlener vaak mee geoefend had, had ik de volledige controle over deze brandslangen, zodat er op het ijs weer tweemaal een dun laagje water kwam te liggen, dat dan ondanks de hoge buitentemperaturen kan bevriezen.
Dat is hard nodig ook, want zaterdag 27 september opent de kunstijsbaan aan de Vondellaan haar poorten.

Geen opmerkingen: