zondag 10 mei 2015

Monstertocht

Gisterenmiddag werd ik op de terugweg van de Krimwijk op de Velostrada ingehaald door een skeeleraar. Hij had een mooie, vaste slag. Bij station de Vink stond hij stil en stond te staren. Ik had het idee, dat hij de weg zocht.
Dat bleek inderdaad het geval te zijn. Daar ik in deze omgeving aardig wat geskeelerd had, kon ik de skeeleraar helpen. Hij moest naar Amsterdam toe.
Ik vertelde hem, dat de beste route langs de Korte Vliet en de Voorschoterweg naar de Kanaalweg was en vervolgens via Leiderdorp naar Hoogmade om langs de HSL bij Nieuwe Wetering de Ringvaart op te rijden.

Ik vroeg hem, waar hij vandaan kwam.
"Uit Monster", kreeg ik als antwoord.
"Dit is dus een echte monstertocht", antwoordde ik.
Dat kon hij beamen: "Maar ik heb wel de hele tijd de wind in de rug!"

Dat had de skeeleraar goed bekeken, voor hij begon aan de monstertocht.

Geen opmerkingen: