zaterdag 23 december 2023

Kerstbier

De weerkaarten van vandaag zijn exemplarisch voor het weer van 2023. We evenaren dit jaar het warmterecord.

Als het op een avond rond de kortste dag al ruim 10 graden Celsius wordt, dan weet je wel genoeg.

Dit staatje van de gemiddelde temperatuur tijdens de tweede decade van december is veelzeggend, net als die van de gemiddelde temperatuur van 2023.

Normaal gesproken horen rood en blauw in evenwicht te zijn....
Op deze voor de tijd van het jaar warme zaterdag  deed ik vanmorgen boodschappen bij "De Helianth". Met het deel van de schoonouders reed ik naar hen toe, terwijl mijn vrouw naar de volkstuin was. Na samen thuis geluncht te hebben stapten we op de fiets naar "Klein Duimpje" in Hillegom.     
Door de harde wind in de rug waren eerder dan de anderen aanwezig. Ada begon met thee, ik hield het bij een Kerstbier.                                                                                                                                                                                                                                            
We hadden met de vriendengroep een paar genoeglijke gezellige uren bij het begin van het Kerstweekeinde.

In het donker hadden we een pittige wind tegen.

Thuisgekomen gaf de teller aan, dat ik 60 kilometer gefietst had.


Geen opmerkingen: