zaterdag 30 december 2023

Oliebollenloop

Het blijft een rare gewaarwording, dat mijn broer Leo plotsklaps uit het leven is gerukt. Het wordt dan ook de vreemdste jaarwisseling, die ik heb meegemaakt.

Maar het leven gaat gewoon door, ook al is het meer ingetogen. Je bent er toch de hele tijd mee bezig. 
Vanmorgen deed ik met Ada boodschappen bij de Oogstwinkel en "De Helianth". De bestelling van mijn schoonouders bracht ik op de fiets naar hen toe. 
Thuis gekomen trok ik mijn hardloopschoenen aan voor een duurloop van 8 kilometer. De  nadruk lag op soepel lopen.

Morgenochtend staat de wekker op 6 uur, want om 8 uur sta ik aan de start bij de Oliebollenmarathon in IJshal De Vliet als gangmaker van het middelste peloton. Zo treed ik in de voetsporen van mijn broer, wiens werkdag vaak om 6 uur begon.
 
Tijdens de loop op het warmst van de dag kwam ik langs deze boom, die de huidige dagen prachtig symboliseert. 

De boom is gekapt, maar het leven (erop) gaat gewoon door....

Geen opmerkingen: