zaterdag 16 juni 2018

Rugpijnloop

Vanmorgen zei mijn vrouw na het ontbijt tegen mij: "Je rug lijkt wel een hoepel."
Dat klopte, want ik had last van mijn rug. Dit had ik gekregen door het zeulen met de vuilnisbak met slecht één wiel. Tot dat moment had ik er niets over gezegd. Een schaatser heeft wel eens vaker last van rugpijn.
Toen ik met Ada naar  "De Helianth" fietste, voelde ik, dat het wat soepeler werd. Maar pijnvrij was het beslist niet.
Na thuis gekomen te zijn met de boodschappen, bracht ik het plastic, het oud papier en de lege flessen naar de verzamelplek in de wijk.
Daarna kleedde ik me om en ging 7 kilometer hardlopen. In het begin was het geen feest. De eerste kilometers was het een rugpijnloop, maar naarmate ik langer liep, werd de pijn minder. Na een tijdje met Jaap en Juul gepraat te hebben liep ik weer huiswaarts. Pijnvrij was ik beslist niet, maar de pijn was een stuk minder.
Zodoende is weer gebleken: rust roest!

Geen opmerkingen: