vrijdag 8 juni 2018

Drizzle

Het was vreemd weer vanmiddag. Toen ik vanaf mijn werk naar de Leidse binnenstad fietste voor een paar boodschappen, voelde je een drizzle. Dit is een ragfijne regen, waar je niet nat van wordt. In Ierland is dit verschijnsel redelijk bekend, bij ons nauwelijks.
Toch was op diverse stukken het asfalt zo nat, dat ik mijn geplande rondje skeeleren in het water zag vallen. Gelukkig brak de zon door, zodat ik van 4 tot 5 een stukje kon skeeleren. Het draaide uit op een anderhalf rondje Stevenshof en een stukje op en neer over de Velostrada.
De afstand was niet groot, maar het was toch fijn om weer even te wennen, hoe het is om op de openbare weg te skeeleren. Ineens moet je weer bruggen op en af. En dat is toch anders dan een skeelerbaan zonder hindernissen.
In ieder geval smaakt het naar meer!

Geen opmerkingen: