donderdag 2 december 2010

Keuzeheren

Vandaag was de dag van de keuzeheren. Van de FIFA wel te verstaan, die de laatste dagen nogal in het nieuws was door iets, wat wij in Nederland corruptie plegen te noemen. De keuze viel op Rusland en voetbalgrootmacht Qatar.

Ik zeg verder niets.....
Maar wellicht kan de regering, nu Nederland minimaal honderden miljoenen bespaart voor het eenmalige feestje voor de voetbalbobo's, dit uitgespaarde geld besteden aan de breedtesport.
Vanochtend fietste ik in de sneeuw naar de IJshal, waar we met een stuk of 15 krasse knarren onze rondjes reden. Evert Boekhout was net terug van een lange vakantie in Spanje en Portugal. Net op dat moment werd dit lied gedraaid:

"Een leuke binnenkomer!" was zijn commentaar.
Door de hernieuwde sneeuwval na de harde wind van gisteren, werden de ijsomstandigheden er niet beter op.
Uit Ankeveen ontving ik deze foto's.




Na 's middags en 's avonds op de heringerichte Hoofdbibliotheek van Katwijk gewerkt te hebben, was het om 9 uur mijn tijd om voor keuzeheer te spelen. Dit resulteerde om half 10 in dit mailtje aan mijn schaatsvrienden.
Hoi allemaal,
De aftrap van natuurijsseizoen 2010-2011.
Op www.schaatsforum.nl worden een paar plekken genoemd met kraakijs, waarover vandaag een laag sneeuw is komen te liggen, zoals Molenpolder en Leersumse veld en Ankeveen, waar ik uit betrouwbare bron vernomen heb, dat er op zeer beperkte schaal geschaatst wordt.
Te weinig om een lange reis voor te maken.
Maar er is in ieder geval een tweetal alternatieven:
op www.wijc.nl is dit te lezen:
De ijsbaan gaat om 13:30 uur open
De ijsmeesters hebben besloten dat onze ijsbaan om 13:30 uur vanmiddag (donderdag 2 december) open gaat. Er is vanmorgen met man en macht gewerkt om een beperkt deel van de ijsbaan sneeuwvrij te maken. Er moet gezegd worden dat we wel eens beter ijs hebben gehad., maar het deel dat sneuuwvrij is, ziet er redelijk goed uit. Mocht de situatie in de loop van vanmiddag verslechteren, dan gaat de baan dicht., en dat zal dan ook op de website worden vermeld.
Houdt daarom onze website in de gaten!
Op http://www.ssvleiderdorp.nl/natuurijsbaan.php staat dit: De IJsbaan Leiderdorp is vrijdagochtend 3 december vanaf 10.00 uur geopend. Hou onze website in de gaten voor meer info!
Deze alternatieven krijgen mogelijk concurrentie van Voorschoten.
Op www.stgv.nl staat dit:
Vrijdag IJsbaan open als het sneeuwvrij is
We kunnen op de ijsbaan maar nog niet met veegmachines dus we zullen het moeten doen met sneeuwschuivers dus wie wil komen helpen is welkom en dan kan er morgen geschaatst worden. Adri Hendriks
Ik kijk morgenochtend nog even op deze sites. Als Voorschoten open is, dan ga ik naar Voorschoten, anders valt mijn keuze op Leiderdorp.
Groetjes,
Bert Breed
In tegenstelling tot de keuzeheren van de FIFA ben ik niet corrupt. Sterker nog, ik krijg er geen cent voor.
Maar daar staat tegenover, dat ik er heel veel schaatsplezier voor terug krijg!!!!

Geen opmerkingen: