woensdag 16 januari 2013

Twee keer 3 kwartier

De dinsdagavondtraining in de Leidse IJshal werd gisteren geminimaliseerd.Om 8 uur zou er een vergadering zijn van het District Sassenheim, met daarbij uitleg over het Schaatsvaardigheidspaspoort.
Daar ik op vrijdagmiddag bij het trainingsuur van de IJVL coördinator ben, kon ik er niet onderuit.
De in de mail aangekondigde 20 minuten liep uit tot 3 kwartier.
Zodoende kon ik pas om 9 uur het redelijk uitgetrapte ijs betreden. Het was namelijk gewoon druk op de buitenring. Zo druk heb ik het dit seizoen en eigenlijk ook afgelopen seizoenen niet gezien op dinsdagavond. Kennelijk krijgt iedereen de kriebels van het naderende natuurijs.
Om kwart voor 10 werd ons gevraagd het ijs te verlaten. De tweede 3 kwartier zat er op. Daarna begaf ik me naar de kantine. Bij de sport, waar men twee maal 3 kwartier speelt, voetbal, hoort de derde helft er ook bij. Met een viertal schaatsers uit Wassenaar zat ik gezellig te praten en te filosoferen, wanneer we op natuurijs terecht zouden kunnen en waar.
Op weg naar huis was duidelijk voelbaar, dat het boven de dikke laag sneeuw streng zou gaan vriezen.

Geen opmerkingen: