zondag 8 augustus 2021

Eigen onkruid eerst

Het begon met een appje van mijn Elfstedenmaat Jaap de Gorter, waarin hij vroeg, of Ada en ik zin hadden om zondag op "De Akkerdistel" onkruid te komen wieden.

Ik antwoordde geheel naar waarheid: "We hebben genoeg onkruid op onze eigen tuin staan. Eigen onkruid eerst!"
Daarmee leek de kous af, maar dat was buiten mijn vrouw gerekend. Vanochtend hakten we de knoop door en nadat een bui overgetrokken was, appte ik: "Ada en ik komen straks inspecteren, of jullie het goed doen."

Een half uur later kwamen we deze IJVL-ploeg helpen. Als telg van een transportondernemer reed ik de verwijderde planten en kruiden naar de composthoop zo'n 100 meter verderop. Als ik terug kwam met de lege kruiwagen, dan kon ik weer terug met een volle. Tegen 6 wieders kun je het met het afvoeren net aan bolwerken.

Bij de composthoop viel mij het woord "Twijfel" op.

Was het twijfelachtig werk, dat ik deed. Of vond men mij een twijfelachtig persoon?

In ieder geval was er geen twijfel mogelijk, dat de composthoop flink groeide met de kruiwagens, die ik met de hand loste. Voor het leegkiepen was er te weinig ruimte.

In het zonnetje was het werken op de schooltuin prima te doen.

Na 2 uur werken zag de tuin er stukken toonbaarder uit. Op weg naar onze volkstuin kregen we een korte maar krachtige bui over ons uitgestort.

Groeizaam weer dus. Dat houdt in, dat we de komende week ons eigen onkruid eerst mogen gaan wieden!

Geen opmerkingen: