donderdag 5 augustus 2021

Het varkentje wassen

 
Het was vandaag, de weersverwachtingen ten spijt, een heerlijke zomerdag.

Een goede reden om regelmatig buiten te zijn. Dat deed ik dan ook.

Vanmorgen fietste ik naar mijn schoonouders. Na de koffie en thee ging ik met Ada en haar vader een uurtje wandelen.

Bij een lavendelplant klonk het gonzen van bijen en hommels.

We liepen een ander en langer pad dan gebruikelijk. Zo kwamen we langs een modderpoel, waarin de varkens een heerlijk bad namen.

Als je zag, hoe ze uit het modderbad kwamen, dan snap je, waarom "het varkentje wassen" een klusje wel even doen betekent.


Rond het middaguur fietste ik met mijn vrouw naar de volkstuin. Zij ging daar een middag werken, ik zou thuis eten en daarna boodschappen doen bij "De Helianth". Op weg er naar toe haalde ik bij Jaap de Gorter een gesigneerd exemplaar van "Drive" van Mark Tuitert op.

Met een mooie omweg kwam de kilometerstand vandaag op 38 kilometer uit op deze zomerse zomerdag.

Geen opmerkingen: