zaterdag 7 augustus 2021

Driemanspolderloop

Na het ontbijt vertrok mijn vrouw naar de volkstuin. Ik zou boodschappen gaan doen bij "De Helianth". Op weg er naar toekwam ik Henk Distelvelt tegen, die met Hans den Outer had afgesproken bij "Cronesteyn" om te gaan wielrennen.
Ik besloot om met hem mee te fietsen. De opmerking "Over 7 weken schaatsen we alweer!" klonk me als muziek in de oren.


Bij de Lammebrug kon ik even bijkletsen met de "Twee van Breda". Na een minuut of 10 gingen zij een stuk wielrennen en ik de wekelijkse boodschappen doen.
Thuisgekomen ruimde ik deze weg en kleedde me om. In sportkleding fietste ik naar Hans Boers. Ik zou daar om 12 uur zijn.
Op de Veurseweg leek het, of mijn achterwiel vastliep. Het trappen ging ineens veel zwaarder. Ik keek om en keek in het lachende gezicht van Jos Drabbels, die naar Hoek van Holland reed op zijn racefiets.

Jos besloot om mee te fietsen naar Hans, die ons van koffie en melk voorzag. Ik at intussen een paar boterhammen, zodat ik geen hongerklop zou krijgen onderweg.
Jos vervolgde op de fiets zijn weg, Hans en ik liepen samen naar de Driemanspolder via de sluizen van Leidschendam. Het was half bewolkt en heerlijk loopweer.

Onder de A4 door liepen we naar de Driemanspolder, waar Hans afgelopen winter nog had geschaatst.

Het was op de brede fietspaden niet druk: wat fietsers, wat wielrenners en wat wandelaars. We hadden dus alle ruimte op de loop van 6 kilometer om de plassen heen.

Na dit rondje Driemanspolder volbracht te hebben, liepen 2 man de 3 kilometer terug. We hadden de 12 kilometer in ruim een uur volbracht.

We geven het grif toe: Sifan Hassan was beduidend sneller op de Olympische 10 kilometer. Het was haar derde medaille op de Spelen in Tokyo. Geweldig! Van harte gefeliciteerd.

Mijn trainingsmaat gaf me een glas melk en een portie poffertjes. Na Hans bedankt te hebben, fietste ik via de Horstlaan en de Landgoederenroute naar de volkstuin, waar ik met Ada een kop thee dronk. 
Onder een donker wordend wolkendek fietste ik naar huis net 46 kilometer als dagtotaal. Buiten regende het met af en toe een donderklap, binnen nam ik een warme douche.

En zo werd een heerlijke zomerse dag toch nog een natte dag.

Geen opmerkingen: