maandag 1 januari 2024

"Gecondoleerd en gelukkig Nieuwjaar!"

Na vannacht om 2 uur naar bed gegaan te zijn, belandden we spoedig in dromenland. Het beviel dusdanig goed, dat we op Nieuwjaarsdag om half 10 pas wakker werden.

We ontbeten dus vrij laat, waarna ik de vaat nog even deed, voordat we naar het centrum van Leiden fietsten, waar we met de oude droogtrainingsgroep van de IJVL van de dinsdagavond hadden afgesproken. Daar werd ik door mijn schaatsvrienden begroet met "Gecondoleerd en gelukkig Nieuwjaar!"
Mijn Elfstedentochtmaten van 2012 gaven de gemengde gevoelens van deze jaarwisseling perfect weer.

Na bij een kop warme chocolademelk een tijd bijgepraat te hebben over elkaars lief en leed, gingen we met de club wandelen. We zouden de helft van het Singelpark lopen. 
We wandelden naar het Plantsoen toe.

Hier zagen we struiken, die al in bloei stonden. Sterker nog, in ons eigen geveltuintje staat een hyacint in bloei!

We wandelden rustig verder richting Plantage.




Daarbij passeerden we het kleinste huis van de Sleutelstad.

Bij de Meelfabriek wandelden we via het centrum van Leiden terug naar ons vertrekpunt. Ada en ik fietsten nog even door om haar ouders een gelukkig Nieuwjaar te wensen.

Geen opmerkingen: