donderdag 18 januari 2024

Jong geleerd is oud gedaan

Vanmiddag gaf ik in IJshal De Vliet schaatsles voor de kinderen van de IJVL en de Buitenschoolse sport. Doordat de tweede groep na de Kerstvakantie begon en de eerste groep in oktober, was er al een behoorlijk niveauverschil. Daar je zodoende niet iedereen evenveel aandacht kunt geven, moet je je een beetje behelpen.

Voor de beginners had ik in het kader van "Jong geleerd is oud gedaan" een serie basisoefeningen in de eerste helft van de training, voor de gevorderden volgde in de tweede helft een serie startoefeningen. 

Hierbij hielp Olivier me, die zowel de klassieke start als de glijstart voordeed.
Na afloop vroeg Walter Boon aan me, wat ik makkelijker vond: lesgeven aan 36 kinderen op de ijshockeybaan bij het Schoolschaatstoernooi of aan zo'n heterogene groep als vandaag?

"Die grote groep", antwoordde ik vol overtuiging: "Op de ijshockeybaan heb je een veel beter zicht op alle kinderen."

Denk echter niet, dat ik mijn best niet deed vandaag.

Een toekomstige Paus kan zomaar tussen deze kinderen rondrijden.
Je weet maar nooit....

Geen opmerkingen: