vrijdag 1 juni 2012

Pioenrozen

Vrijdagmiddag ben ik vanaf 2 uur vrij. In de wintermaanden geef ik dan schaatsles aan kinderen, zowel voor de buitenschoolse sport als voor de IJVL. In het zomerseizoen ligt het aan het weer, wat ik ga doen. Als het droog is, wil ik nog wel eens een stuk gaan skeeleren, als de straten nat zijn, is dit niet zo'n geslaagd idee en dan ga ik als het zo uitkomt een stukje hardlopen.
Vanmiddag was het goed weer, in tegenstelling tot vanmorgen, toen ik in regenpak gehuld naar mijn werk fietste. Hou het er maar op, dat het groeizaam weer is.
Om kwart over 3 skeelerde ik wat onwennig langs het Stevenshofpark naar De Vink. Het was pas de eerste keer dit jaar, dat ik "in het wild" skeelerde.

Op de Velostrada had ik de slag weer goed te pakken en haalde ik diverse fietsers in op mijn weg naar Leidschendam. Ik fietste naar het huis van Hans Boers om een hardloopshirt van zijn bedrijf af te geven.

Over het fietspad skeelerde ik langs de alcoholcontrole, die op de Veurse weg gehouden werd.
Op de terugweg was het een drukte van belang op de kruising van de Veurseweg en de Horstlaan. Diverse mensen kwamen pioenrozen kopen bij kwekerij "De Horsthoek". Dit leek mij een goed plan en met een bos witte pioenrozen skeelerde in de rugzak, die door Ada ooit in "het tuigje" was gedoopt, skeelerde ik over de Velostrada op huis aan.

Die 20 km skeeleren in het verkeer is een mooi begin van het skeelerseizoen. Ik hoop er deze zomer nog veel kilometers aan toe te voegen.

Geen opmerkingen: