woensdag 13 juni 2012

SM-cursus

Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg.

Hoewel het door het boek "Vijftig tinten grijs" van E.L. James helemaal "hot" is, viel mijn mond dinsdagmiddag open van verbazing, toen ik een collega met ons hoofd hoorde praten over het opstarten van een SM-cursus in het najaar. Nu ben ik, zoals de meeste mannen, erg visueel ingesteld, dus ik zag het al helemaal voor me.

Het werd er niet beter op, toen bij de thee dezelfde 2 personen het hadden over het gebruiken van 'n flikker.
Ik snap het: in deze tijden van crisis, moet je er alles aan doen om nieuwe doelgroepen onze bibliotheek binnen te halen, maar of het werken met zweepjes nou erg uitnodigend werkt, durf ik te betwijfelen.

Hoewel enig masochisme mij niet vreemd is, al noemen we dat bij sporten afzien, leek mij dit niet zo'n geslaagd plan.
Mijn collega's probeerden mij tevergeefs te overtuigen, dat ze het hadden over een cursus Sociale Media en Flickr, maar daar tuinde ik natuurlijk niet in.

's Avonds na de droogtraining luisterde ik naar "Met het oog op morgen". Hierin kwam een CDA-kamerlid aan het woord, dat te horen had gekregen, dat zijn aanwezigheid op de kandidatenlijst van die partij niet gewenst was. Toch kwam er geen onvertogen word over zijn lippen. Integendeel zelfs: "Ik sta met het CDA op en ik ga er mee naar bed."
Wat dat aangaat ben ik zeer ruimdenkend. Ieder zijn meug. Bij mij scheelt het trouwens maar 1 letter: geen CDA maar ADA!

Maar die ene letter is wel een wereld van verschil!

Geen opmerkingen: