zondag 30 december 2012

Marmer


Gisterenmiddag kreeg ik na het mountainbiken van Jaap de Gorter een folder in mijn handen gedrukt van uitgeverij Marmer.
Alleen al door de prachtige foto voorkant van de folder heb je zin om deze te bekijken. Het schaatsplezier spat van de foto af. Nederland op zijn best!
En daar gaat het eerste boek ook over. "Alles over ijs" van de hand van diverse auteurs en fotografen is een prachtig Oer-Hollands lees- en bladerboek over onze winters met veel prachtige foto's. Door op onderstaande foto te klikken, wordt de foldertekst vergroot en leesbaar.
U kunt alvast een blik werpen in "Alles over ijs" door te klikken op sneak preview.
Pas wel op, want het bekijken van de schitterende foto's van schaatsen op natuurijs werkt verslavend!
Het tweede boek sluit hier mooi op aan en heet "Wegwijs op natuurijs" en daarin geven Huub Snoep en Fred Geers aan, hoe je veilig kunt schaatsen op natuurijs. Door op het plaatje hieronder te klikken, wordt deze vergroot, zodat de tekst leesbaar is.
Wie wat meer over de inhoud wil weten, kan ook bij "Wegwijs op natuurijs" klikken op de sneak preview.
Hierin staan een aantal regels rond veiligheid. Deze staan in andere bewoordingen ook op mijn website in de serie Toertochttips en dan met name het stuk over veiligheid.
Alle toertochttips zijn ook terug te lezen in mijn bij Mijn bestseller uitgegeven boek "Molen- en Merentocht".

Desondanks zie ik Huub Snoep en Fred Geers niet als concurrenten. Wij zijn immers alledrie met hetzelfde ideaal bezig: dat u allemaal weer veilig en gezond thuiskomt na een van de allermooiste dingen, die het leven te bieden heeft, het rijden van een toertocht op natuurijs!

Geen opmerkingen: