dinsdag 2 april 2019

"Je geeft toch schaatstraining?"

Om half 12 fietste ik naar mijn werk. Het was prachtig lenteweer.
In de loop van de middag zou het veranderen. In mijn rondje met de biebauto langs 21 scholen in Katwijk om kratten met boeken te wisselen, begon het halverwege te regenen. Veel stelde het niet voor, zeker niet vergeleken met een strook in het midden van ons land, waar flinke buien overheen getrokken waren.
Aan het eind van de middag, toen ik net op het puntstond om naar huis te gaan, begon het te onweren. Regen kan mij niet deren, maar op onweer ben ik met mijn teer gestel niet gebouwd.
Ik wachtte de bui dus af. Zo vaak gebeurt het trouwens niet, dat je begin april al een onweersbui hebt. Maar ja, de hitteproductie van het afgelopen jaar was dan ook gigantisch.

De enige plek in onze omgeving, waar het het afgelopen halfjaar constant koud was, was de aan de Vondellaan gelegen Leidse IJshal.
Op een van de 21 scholen, waar ik langs ging, sprak een jongen me aan: "Je geeft toch schaatstraining?"
Dat kon ik bevestigen.
Ook zonder bedrijfskleding werd ik herkend....

Geen opmerkingen: