dinsdag 2 april 2019

Zere bovenbenen

Je kunt niet ongestraft heel weinig hardlopen en dan ineens 27 kilometer lopen. Toch is dat, wat bij mij door omstandigheden gebeurd is. 
Na de Bert Grotenhuis Bokaal nam ik het daarop volgende weekeinde rust om mijn lichaam zich te laten herstellen. De week erna waren de afsluitende trainingen van de "Krasse knarren" in de Leidse IJshal.
Het weekeinde daarop liep ik een kleine 7 kilometer. Door werk en een tandartsbezoek kwam ik er afgelopen week niet aan toe om te gaan lopen. Met 7 kilometer training in 3 weken heb je geen stevige basis voor de eerste "30 kilometer" in het marathonschema.
Desondanks ging Hollen door de Bollen verrassend goed.  Gisteren kwam de terugslag. Met name het traplopen was geen feest. Gewoon ouderwetse zere bovenbenen.
De hersteltraining, die in voor vanmorgen in gedachte had, was niet zo slim. Op zo'n moment kun je beter fietsen dan lopen.
Daar ik een nieuwe voorraad medicijnen nodig had voor de bloeddruk, fietste ik naar mijn huisarts toe. Hij mat mijn bloeddruk. Deze was 138 om 74.  Hij was daar tevreden over. Ik ook.

Geen opmerkingen: