zondag 24 maart 2019

Compostloop

Het was vanmiddag zonnig weer, maar er stond een vrij stevige westenwind.
Mijn vrouw was na de lunch naar de volkstuin gefietst. Ik volgde een klein uurtje later. Alleen ging ik lopen. Het was de eerste loop in aanloop naar de marathon van Leiden op zondag 19 mei.
Een rustig begin. In totaal liep ik een kleine 7 kilometer. Een groot verschil met volgende week, als ik mijn eerste 30 kilometer ga lopen bij "Hollen door de Bollen".
Op de volkstuin stond al een paar weken het legen van het compostvat op het programma. Het was gelukkig niet zo spannend als vorig jaar, want toen zat er een rat in het vat.
Maar ook zonder ratten blijft het een smerig werkje om het halfvergane groente- en fruitafval om te moeten scheppen. Het meurt behoorlijk.
Na een uur werken liep ik weer naar huis toe. De verkwikkende douche was meer dan welkom.

Geen opmerkingen: