zondag 17 maart 2019

Slijpbeurten

Het schaatsseizoen loopt zo zoetjesaan op zijn einde af. Na de Bert Grotenhuis Bokaal van afgelopen vrijdag had ik voor vandaag een rustdag ingelast. Op een enkel fietstochtje naar het mooie centrum van Leiden na, hield ik me verder inderdaad rustig. Dat was eergisteren wel anders.
Wel had ik nog wel wat lichaamsbeweging, maar dan thuis. Er lagen 4 paar schaatsen op me te wachten, die geslepen moesten worden. De twee paar, die ik op de ijsbaan van Haarlem gebruikt heb voor mijn Alternatieve Elfstedentocht, de schaatsen van mijn vrouw, voor wie het schaatsseizoen er al op zit en tenslotte het paar, waarmee ik vorige week mee gelopen heb bij de Klimaatmars.
Het nam enige tijd in beslag, alleen werden nu de armen aan het werk gezet. Die rustten vrijdag grotendeels op mijn rug. Zo kwamen deze ledematen ook aan hun beweging toe.

Geen opmerkingen: