zaterdag 2 maart 2019

Nieuwe schoenen

Zoals ieder jaar aan het begin van de lente kocht ik nieuwe hardloopschoenen. Dit met het oog op de marathon van Leiden, die ik in mei ga lopen. Voor de 17e keer alweer.
De keuze viel ook dit keer weer op Mizuno Wave Horizon. Zwarte dit jaar. Een andere kleur was er niet.
Ik had ook een paar Saucony hardloopschoenen geprobeerd, die ook lekker zaten. Maar een paar jaar geleden merkte ik, dat je bij regenachtig weer met Mizuno veel meer grip hebt op het natte wegdek. In het wisselvallige Nederlandse klimaat geen onbelangrijk aandachtspunt.
Thuis gekomen ging ik met de nieuwe aankoop nog een kilometer of 3 lopen. Meer hoeft in principe niet. Het is meer het inlopen van de schoenen, zodat je er aan gewend bent als je langere afstanden gaat lopen.
Als ik op 31 maart met Hollen door de Bollen aan mijn marathonschema ga beginnen, moeten ze goed ingelopen zijn.

Geen opmerkingen: