woensdag 17 april 2019

Nagenieten

Het was gisteren een memorabele sportdag. Allereerst verbeterde de Belgische wielrenner Victor Campenaerts het werelduurrecord in Aguascalientes en bracht het op 55.089 meter.
Mentaal zal het voor deze tijdrijder nagenieten zijn, maar of dat voor hem fysiek ook geldt waag ik te betwijfelen.
Wie zeer zeker nagenieten zijn de spelers van Ajax, die gisteren volkomen terecht maar toch enigszins verrassend het Juventus van Cristiano Ronaldo uitschakelden. Ik behoorde ook tot het legioen van 3,7 miljoen t.v.-kijkers.
Normaal gesproken had ik dat gedaan met een biertje in de hand, maar van tandarts Van Winsen had ik het advies gekregen om niet te roken en geen alcohol te gebruiken. Dat eerste kostte me geen enkele moeite, dat tweede vroeg wat meer discipline. Ik heb totaal geen napijn gekregen en wil dat graag zo houden.
Zodoende kon ik volop nagenieten van de plek in de halve finale van de Champions League.
Het meest nog van de buikschuiver van MarcOvermars.
Als schaatstrainer ben ik ervaringsdeskundige. Tijdens de schaatslessen, die ik aan kinderen geef in de Leidse IJshal, doe ik regelmatig valoefeningen. De buikschuiver is voor lefgozers en gevorderden. Uiteraard moet ik dan zelf het goede voorbeeld geven.
Het leuke van internet is, dat allerhande grappen en grollen binnen de kortste keren een groot bereik krijgen. Op de site van de NOS is een aantal hiervan te vinden. Het hoogtepunt hiervan is deze foto. Robin van Persie vreest met grote vreze de landing van de vroeger razendsnelle buitenspeler van Ajax.



Geen opmerkingen: