donderdag 20 juni 2019

Elektricien

Vanmorgen zou een elektricien langskomen. Tussen 8 en 12 uur. Een rekbaar begrip. Voor mij hield dat in, dat ik een soort huisarrest had.
Op zich geen probleem. Ik had genoeg werk te doen voor het zomerrooster op mijn werk. Ik ging daar voortvarend mee aan de slag tot de elektricien er was. Hij kwam halverwege de ochtend. Als hij vroeger was geweest, had ik waarschijnlijk nog even gaan lopen, maar nu ik zo lekker op dreef was met het rooster ging ik daar maar mee door.
Na vanmiddag in Valkenburg gewerkt te hebben, fietste ik om kwart over 5 naar de volkstuin.
Ada was er al. Terwijl zij elders op ons veld druk in de weer was, deed ik dat met mijn specialiteit: planten in de kas water geven, waarmee ik weinig kwaad kan doen, en aardbeien plukken. De oogst was weer prima. Vier grote bakken en een kleintje.
De aardbeientijd zorgt ervoor, dat ik altijd wat langer op de volkstuin blijf hangen.

Geen opmerkingen: