zondag 16 juni 2019

Vogelpoep op Vaderdag

Even voor de goede orde. Vaderdag is iets heel anders dan Papadag.
Op deze Vaderdag luisterden mijn vrouw en ik 's ochtends naar "Vroege vogels" om na het ontbijt naar de volkstuin te fietsen. Ada ging in de bijentuin aan de gang, terwijl ik de planten in de kas water gaf en mijn favoriete tuinklus deed: aardbeien plukken.
Ik had niks ervan gemerkt, maar in de binnenstad van Leiden bleek mijn jas helemaal onder de vogelpoep te zitten. Wat dat aangaat bevind ik me in goed gezelschap. Met tweevoudig Europees- en Wereldkampioen schaatsen Hilbert van der Duim.
De dader liet zich natuurlijk eenvoudig raden: de schijtlijster!
Dat paste wel bij de afgelopen week. Op mijn werk kreeg ik aardig wat shit over me heen. Maar gelukkig was er zowel op vrijdag als Vaderdag balsem voor de ziel.
Eergisteren mocht ik op mijn kleinzoon passen en vanmiddag kwam hij bij ons logeren. Dus de wereld bestond ineens uit wandelen naar de kinderboerderij in het park en balspelletjes doen.
Ja, opa zijn is geweldig!

Geen opmerkingen: