donderdag 13 juni 2019

Voddenloop

Na de compleet verregende woensdag, waarbij ik niet naar Leiderdorp ging om te skeeleren, daar de kans, dat je op de skeelerbaan wel veilig kon rijden, was vanmorgen de mogelijkheid om in de omgeving een stukje te skeeleren ook beperkt. Her en der lagen nog natte stukken wegdek.
Om mijn conditie op peil te houden ging ik een stukje hardlopen. Daar mijn vrouw gevraagd had om wat versleten textiel weg te brengen, begon ik om half 9 aan de Voddenloop.
De eerste 500 meter liep ik met een zak oude kleding. Het was niet zwaar, maar wel onhandig. Zodoende had ik een loop met een extra trainingsprikkel. De rest van de loop ging om een groot deel van de Stevenshof heen. In totaal kwam ik op 5 kilometer uit met af en toe wat spetters uit het loodgrijze wolkendek.
Dat paste wel bij deze maand. Juni is nu al natter dan gemiddeld met nog ruim een halve maand te gaan.

Geen opmerkingen: