maandag 10 juni 2019

Tweede klasse

Natuurlijk was het jammer, dat Nederland in de finale van de Nations League ten onder ging tegen Portugal.
Mij verbaasde dat niet. De negatieve score tegen de Portugezen liep gewoon weer wat verder op. Portugal is gewoon een Angstgegner voor Oranje.
Toch was er voor mij positief nieuws op voetbalgebied.
Mijn oude club DIOS uit Nieuw-Vennep, waar ik in mijn jeugdjaren gespeeld heb, promoveerde voor het eerst in de clubgeschiedenis naar de 2e klasse van de KNVB.
Dit geschiedde door een 4-0 winst in de nacompetitie tegen Xerxes DZB. In de jaren '60, toen ik ging voetballen, speelde het eerste van DIOS eveneens in de Tweede klasse, maar dan van de afdeling Haarlem van de KNVB. Xerxes speelde toen in de Eredivisie!
Saillant detail: Xerxes DZB heeft haar thuishaven op Sportpark Faas Wilkes. Dat zint opa Breed wel....

Geen opmerkingen: