dinsdag 17 mei 2022

Traplopen


We werden vanmorgen wakker onder een vrij dik wolkendek, waaruit een paar kleine buitjes in druppelvorm naar beneden kwamen. Mijn vrouw was meteen enthousiast. Dat was goed voor de tuin. Na het ontbijt ging zij er dan ook naar toe. Niet veel later kreeg ik deze foto doorgestuurd.

De eerste aardbei van eigen tuin in 2022. Later op de dag zouden we deze aardbei samen delen, toen ik met Ada op de volkstuin lunchte.
Daarvoor had ik al de was opgehangen, nadat ik de was van gisteren eraf had gehaald en opgevouwen.

Verder maakte ik de toiletten schoon. Normaal gesproken doe ik dat op zondagmorgen, maar toen had ik wat anders te doen.

Zelf kan ik aardig met de hitte omgaan. Ik hou er niet van, maar doordat ik vrij snel zweet werkt de inwendige koeling goed. Mits je natuurlijk genoeg drinkt!

De enige naweeën, die ik aan de slijtageslag van 42.195 meter heb overgehouden, zijn gevoelige bovenbenen bij het traplopen. Voor marathonlopers een bekend verschijnsel. Maar eerlijk is eerlijk, het is heel wat keren erger geweest.

Verder ben ik in Leiden nog wat boodschappen wezen doen in een paar winkels. Bij een ervan stond een straatmuzikant in zijn eentje te spelen.

Op weg naar de winkels fietste ik naar de bouwplaats van IJshal "De Vliet", waar je iedere week de vorderingen van de bouw kunt aanschouwen.

Als de bouwers in dit tempo doorgaan, dan is de overdracht inderdaad in mei 2023. Daarvoor moeten de bouwvakkers echter nog heel veel traplopen om op de steigers te komen.
Laat hen maar niet teveel marathons lopen.....

Geen opmerkingen: