zaterdag 8 juni 2013

Bijenmarkt

Zolang als ik in de Sleutelstad woon, is de Leidse Bijenmarkt een vast gegeven in de maand juni. Vroeger was deze altijd bij het terrein van de Sterrenwacht, en na een zwerftocht door de stad is de markt de laatste jaren te vinden aan de Zoeterwoudse singel.

Het was een zonovergoten dag, dus het was niet bepaald een straf om naar de Bijenmarkt toe te gaan.

Veel organisaties, die de natuur en het milieu hoog in het vaandel hebben staan, waren aanwezig met een stand. Daar het muziekproject "Cry of the earth" qua thema naadloos aansloot bij de deelnemende organisaties en bedrijven, was hier de doelgroep te vinden.
Gewapend met een poster en wat flyers zochten we een plek, waar we reclame konden maken voor het optreden in de Pieterskerk op de langste dag.

We werden "wildplakkers". Op strategische plekken, waar de meeste mensen de Bijenmarkt betraden, plakten we de poster en de flyers met plakband op een glasbak en een lantaarnpaal.
Na gedane zaken kwamen we diverse bekenden tegen, ook een paar schaatsers, die zich bezorgd afvroegen, of ik me niet verveelde nu de IJshal dicht was. Ik kon ze geruststellen. De training voor de marathon kost de nodige tijd en nu komt mijn focus meer op skeeleren. En dan komt de fietsvakantie er ook nog eens aan. En voor wie lezen ook een hobby is.... Ik kom gewoon tijd te kort!
Ada kocht een paar planten voor de volkstuin, terwijl we ook konden genieten van veel kunstzinnige producten, die te koop waren, terwijl we over de markt kuierden. Maar we konden het niet al te lang maken. Er moesten nog boodschappen gedaan worden. Om half 2 wachtte ons een repetitiemiddag in de Lokhorstkerk. Onder leiding van Wim de Ru werden de puntjes op de i gezet bij de stukken, die we doornamen.
Bij de gedeeltes, die nog niet helemaal gingen, zoals componist Tony Biggin het bedoeld had, konden we ons troosten met de ondertitel van "Cry of the earth": a choral drama.

Geen opmerkingen: