maandag 24 juni 2013

"Ik heb nog nooit een wedstrijd gewonnen op mijn zwakste punt!"

Gisteren won België, behoorlijk verrassend, in Rotterdam de eerste editie van de World Hockey League. De bondscoach is de Nederlandse ex-international en ex-bondscoach Marc Lammers.

Afgelopen winter had Ada een studiedag met andere in het onderwijs werkzame personen.

Spreker op die dag was Marc Lammers. Eén uitspraak was kort, maar zeer krachtig: "Ik heb nog nooit een wedstrijd gewonnen op mijn zwakste punt!"

Deze oneliner doet niet onder voor die van Johan Cruijff en is zowel toepasbaar bij de sport als op je werk. Het heeft geen zin om veel tijd en aandacht te besteden aan je zwakke punten. Het is veel effectiever om je sterke punten sterker te maken.
Aan deze eye-opener zal ik verder niet al te veel woorden besteden, maar het klopt als een bus!
Overdenk deze wijze woorden nog maar eens.

Geen opmerkingen: