zaterdag 15 juni 2013

De puntjes op de i of "Jullie zijn toonaangevend!"

Bij het voetbal gebeurt het wel eens, dat een elftal na een wanprestatie zich de volgende ochtend mag melden voor een straftraining. Daar bij zingen van "Cry of the earth" van Tony Biggin en het "Requiem" van Bob Chilcott vorige week zaterdag nog teveel slordigheidjes aan de oppervlakte kwamen, was besloten, om de geplande repetitie van vanmiddag uit te breiden met een ochtendsessie. Maar anders dan bij het voetbal gebeurde dit met onze instemming.
Alle koorleden van de Leidse Koorprojecten wilden de puntjes op de i zetten, zodat we een puike uitvoering van deze twee koorwerken kunnen geven.

In de stromende regen fietsten Ada en ik naar de Lokhorstkerk, waar om half 11 de repetitie onder leiding van Wim de Ru begon. 's Ochtends zongen we het volledige requiem door, waarbij de bassen op een gegeven moment een solopassage opnieuw moesten zingen.
"Het ging zeker niet slecht, maar het moet nog zuiverder", kregen we van de dirigent te horen, waarna hij er nog aan toe voegde: "Jullie zijn toonaangevend!"
Ik kan mij niet heugen, dat ooit iemand dat van mij gezegd heeft....

In de middagpauze was het gelukkig droog. Het was half bewolkt, maar er stond een zeer harde wind. Na in de tuin van de Lokhorstkerk het lunchpakket genuttigd te hebben, fietste ik nog even naar "Naturalis". Hier zette ik wat flyers in de toegangshal. "Naturalis" staat voor biodiversiteit, een thema, dat ook terugkomt in "Cry of the earth".
Dit koorwerk zongen we 's middags door. Door de tekst schoten twee prachtige popnummers mij te binnen. De eerste was "Gaia" van Valensia.

Within Temptation was de tweede met "Mother Earth".

Doordat we vandaag met het "Requiem" en "Cry of the earth" in de weer waren, had deze zaterdag veel weg van een scratchdag. Je voelt je na zo'n repetitiedag een stuk zekerder. Wat mij betreft is dit voor herhaling vatbaar.

Geen opmerkingen: