vrijdag 7 juni 2013

Superhelden

Vandaag mocht ik weer eens een vrijdagochtend en -middag in de met sluiting bedreigde bibliotheek van Katwijk aan den Rijn doorbrengen. Ik ben er 20 jaar hoofd geweest, dus dat geeft toch een wat onwerkelijk gevoel.
In de meest energiezuinige bibliotheek van Nederland was Marcel van Driel te gast. Net als in de afgelopen jaren was hij uitgenodigd in het kader van de Kunstroute, waarbij kinderen van de bovenbouw van de basisscholen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg kennis maken met diverse vormen van kunst.

Waar Marcel van Driel de eerste keren "Subroza" multimediaal uitventte, was vorig jaar en dit jaar zijn nieuwe boek "Superhelden" aan de beurt, waarbij de kinderen een bom moesten ontmantelen. Slechts 2 van de 5 klassen lukte dat!

Om 2 uur waren de 5 levendige sessies van Marcel van Driel afgelopen en vertrok hij weer huiswaarts, terwijl ik nog een half uurtje aan het opruimen was. Niet bepaald heldhaftig werk, maar morgenochtend moet de uitlening wel gewoon weer open!

Bij de skeelertraining afgelopen woensdag werd ik door sommigen als een held begroet.

Simpelweg omdat ik de hele marathon had uitgelopen.

Ik had gewoon een trainingsschema opgesteld en me daar aan gehouden. Een basisregel in de mentale training. En dat komt gewoon helemaal overeen met het hoofdstuk "Doe als een topsporter" uit het nieuwste boek van Marcel van Driel.

"Waanzinnige plannen!" is het eerste informatieve boek voor volwassenen van de hand van deze kinderboekenschrijver.
Ja, en als het over mentale training gaat, ben ik verkocht. Ik heb "Waanzinnige plannen!" door de auteur laten signeren en het gekocht.
Eén citaat uit het boek wil ik u niet onthouden. Het is van Les Brown: "Je hoeft niet geweldig te wezen om ergens aan te beginnen, maar je moet wel ergens aan beginnen om geweldig te zijn."
Alleen zo worden superhelden geboren....

Geen opmerkingen: