donderdag 26 maart 2015

Van IJshal naar IJsbaan

Vanmorgen had ik, na een blik op buienradar, mijn programma van boodschappen doen en sporten omgegooid. Het zag er naar uit, dat het later op de morgen zou gaan regenen. Niet dat ik bang ben voor een buitje, maar als je het toch voor het kiezen hebt, dan hou ik het toch graag droog.
Daar ik iets moest regelen bij het station, liep ik die kant op. Via het fietspad langs de Schenksloot liep ik aansluitend door het Morskwartier naar de Vondellaan, waar bij de 10 dagen geleden gesloten Leidse IJshal op het parkeerterrein de restanten van het afgelopen schaatsseizoen lagen te smelten.

Via het station en een ommetje langs "Naturalis" passeerde ik de IJshal nogmaals op weg naar de mooiste straatnaam van Leiden: IJsbaan.
Zo weten we meteen, waarvoor we aan het trainen zijn. Het eerste doel is de marathon van Leiden, maar voor mij is dit een tussenstap. Ik beschouw de marathon als een training voor de Elfstedentocht.

Feitelijk ben ik vorige week dus al begonnen aan de training voor het schaatsseizoen 2015-2016.

Geen opmerkingen: